Raz sumienny leśniczy w lesie drzewa policzył i drzewostan w tym lesie już zna. Gmina żąda procentów, więc leśniczy przejęty liczy procent, gdzie się da.
Sześćset w lesie jest sosen - 75 % .
Tym rachunkom dał radę raz dwa. Ty nie jesteś leśniczym. ale możesz obliczyć, ile w lesie leśniczy drzew ma.


Potrzebuje działań a nie samego wyniku !

2

Odpowiedzi

2009-10-19T15:18:58+02:00
75% to 3/4. wiec 600:3= 200 200 to 1/4 200x4=800 800 to 4/4 więc 100%. W lesie jest 800 drew
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T15:29:00+02:00
Najłatwiej jest na proporcjach.
600-----75%
x--------100%
teraz mnożysz na skos

x *75%=600*100% /:75%
x=(600*100%):75%
x=800

Odp.: W lesie jest 800 drzew.