Odpowiedzi

2010-02-28T18:26:07+01:00
A 2x+2=x+2+x
2x-x-x=2-2
0=0

b
3x-5=x-2+2x-3
3x-x-2x=-2-3+5
0=0

odp.; spełniająca równanie jest to liczba 0;0
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T18:33:26+01:00
Sprawdźcie, które z liczb : -2; 0; 0,5; 1; 4 spełniają równania

a) 2x + 2 = x + 2 + x

a) 2×(-2)+2= -2+2-2
-4=-2 (-2 nie spełnia)

a)2×0+2=0+2+0
2=2 (0 spełnia)

a) 2×0,5+2=0,5+2+0,5
3=3 (0,5 spełnia)

a)2×1+2=1+2+1
4=4 (1 spełnia)

a)2×4+2=4+2+4
10=10 (4 spełnia)

a) to równanie będzie spełniać każda dodatnia liczba.


b) 3x - 5 = x - 2 + 2x - 3

b)3×(-2)-5=-2-2-2×(-2)-3
-11=-3 (-2 nie spełnia)

b) 3×0-5=0-2+0-3
-5=-5 ( 0 spełnia)

b)3×0,5-5=0,5-2+2×0,5-3
1,5-5=-1,5+1-3
-3,5=-3,5 ( 0,5 spełnia)

b) 3×1-5=1-2+2×1-3
-2= -2 (1 spełnia)

b) 3×4-5=4-2+2×4-3
12-5=4-2+8-3
7=7 ( 4 spełnia)

b) to równanie będzie spełniać każda dodatnia liczba.
11 4 11