Odpowiedzi

2010-02-28T18:23:54+01:00
50 grzybów = 50 talarow
uzyskal 18 talarow .. wiec mial napewno wiecej grzybow jadalnych!
kazdy grzyb trujacych -3 talary..
maksymalnie mogl uzyskac 50 talarow
bylo 8 grzybow niejadalnych bo 8 razy -3 = -24
wiec zostalo 42 grzyby jadalne bo -24 +42=18 talarow
2010-02-28T18:25:04+01:00
Grzyby jadalne - x
grzyby niejadalne - 50-x
x-3(50-x)=18
x-150+3x=18 |+150
4x=168 |-4
x=42

grzyby jadalne - 42
grzyby niejadalne - 50-42=8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T18:27:42+01:00
X-jadalne
y-trujące

x+y=50/x3 to drugie x to jest "razy"
1x-3y=18

3x+3y=150
x-3y=18
dodajemy oba do siebie i...
4x=168
x=42
42+y=50
y=8
odp: bylo 42 jadalne i 8 trujacych