Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T18:29:28+01:00
1. Zaczęła się w momencie narodzin Jezusa - ... era (nowa)
2. inaczej 100 lat (wiek)
3. imię Odnowiciela (Kazimierz)
4. nauka o przeszłości (historia)
5. pierwsza epoka, inaczej starożytność (antyk)
6. w 1410 - bitwa pod ... (Grunwaldem)


WIKING - skandynawscy wojownicy, którzy od VIII wieku podejmowali wyprawy o charakterze rabunkowym lub kupieckim.

Mam nadzieję, że pomogłam ;)
2010-02-28T18:35:54+01:00
Wiklina
i rys
k siężyc
i glo
n amib
g aśnica


1. Pleciony kosz?
2.Wiosenny Kwiat?
3. jedyny naturalny satelita ziemski
4 . Mieszka w nim eskimos
5. Pustynia położona w południowo-zachodniej Afryce
6. słóży do gaszenia pożaru
2010-02-28T18:38:28+01:00
Hasła do poszczególnych liter:
W-odbyła się tam ważna bitwa w 1410 r(odp.Grunwald)
I-trudno ja znaleźć w stogu siana (odp.igła)
K-znajduje się tam smok wawelski i Sukiennice (odp.Kraków)
I-druga część książki Ireny Jurgielewiczowej Ten Obcy (odp.Inna)
N-miasto w południowych Włoszech (odp.Neapol)
G-nazwisko pierwszego człowieka który postawił nogę na księżycu (odp.Armstrong)

Wiking-skandynawski wojownik,który podejmował różne wyprawy w celu zarobienia, rabunku lub po prostu osadzenia się.