Odpowiedzi

2010-02-28T18:29:30+01:00
Szczur workowaty z rodziny ssaków z nadrzędu torbaczy; 63 gatunki, drapieżne, gł, nadrzewne, Ameryka pł ipn, futro gatunków (niektórych) bardzo cenne
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T18:32:09+01:00
Gatunek torbacza z rodziny dydelfowatych, przedstawiciel rodzaju Monodelphis.
Zamieszkuje lasy tropikalne Ameryki Południowej, głównie Brazylii. Prowadzi nocny tryb życia. Żywi się bezkręgowcami i małymi kręgowcami. Nie ma torby lęgowej.
Wykorzystywany jest jako zwierzę doświadczalne, między innymi do badań nad nowotworami oraz układem nerwowym. Nowonarodzone oposy są na tyle niedojrzałe, że potrafią zregenerować przecięty rdzeń kręgowy. W maju 2007 opublikowano sekwencję genomu oposa