Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T18:32:33+01:00
Dane:
ilość pracowników=x
pensja 1 pracownika=12000/x
szukane:
ilość pracowników=?
z warunków zadania
ilość pracowników-4=3 *większa pensja
(12000/x) *3=12000/(x-4)
36000/x=12000/(x-4)
z proporcji
36000(x-4)=12000x
36000x-144000=12000 x /-12000x +144000
24000x=144000 /:24000
x=6
odp:w firmie pracowało 6 pracowników.
2 3 2
2010-02-28T18:36:58+01:00
Hmm? To zadanie można by rozwiązać na wiele sposobów...
Ty wybierasz sobie liczbę pracowników..
Oto przykład:
6 pracowników = 12000zł 12000:6=2000
2 (bo o 4 mniej) = 3*12000zł (3 razy więcej) = 36000zł:2=18000 zł
Proste?? Wystarczyło pomyśleć:P Pozdrawiam Plomba
2010-02-28T18:39:14+01:00
X-wynagrodzenie jednego przcownika
y-ilość pracowników
x*y=12000
(y-4)*(3x)=12000
y*x=12000
3xy-12x=12000
3x(12000/x)-12x=12000
36000-12x=12000
-12x=-24000/:(-12)
x=2000

2000*y=12000/:2000
y=6
Odp: Do pdziału było 6 pracowników.