Odpowiedzi

2010-02-28T18:46:34+01:00
Wyznawcy Chrystusa przedstawieni zostali jako szare i biedne postacie, oprócz dynamicznej postaci bogatego Winicjusza, który dopiero pod wpływem Ligii przyjął jej wiarę. Dwór Nerona udawał sympatię do niego, za wszelką cenę chciał wkupić się w jego łaski. Wychwalał nawet jego marną poezję i śpiew, żeby mu się przypodobać. Niektórzy przypisywali mu cechy boskie, oddawali mu cześć jak najwyższemu bogu.

Dla chrześcijan był on zwyczajnym człowiekiem, w ich poglądach nie istniało żadne wywyższanie się, każdy człowiek był równy.


Wyznawcy Chrystusa mieli cel w życiu, do którego dążyli, w przeciwieństwie do znudzonych swoją egzystencją pogan, którzy monotonnie szukali uciech, nie mając żadnych perspektyw

Chrześcijan reprezentowali: Ligia, Ursus, któremu zdarzyło się popełnić ciężki grzech zabójstwa, Apostołowie Piotr i Paweł, Glaukos i inni.



1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T18:48:14+01:00
Chrześcijanie w Quo Vadis byli:
-bardzo oddani Bogu
-przykładali wielką wagę do tego aby żyć zgodnie z nauką Jezusa
-starali żyć skromnie i w ubóstwie
-z ogromna uwagą słuchali słów apostołów
-z pokorą przyjmowali śmierć w czasie igrzysk
-wybaczali nawet wrogom
-rozszerzali i głosili naukę Chrystusa
-nie wstydzili się swojej wiary
-mimo iż wyznawanie jej mogło nieść za sobą nieprzewidziane konsekwencje nadal potajemnie spotykali się i modlili
1 5 1