Chodzi o matematyke pomóżcie mi proszę bo dostane pałe: Zad.Pola dwóch kwadratów są równe i wynoszą po 169cm kwadratowych każde.Oblicz pole i obwód prostokąta ułożonego z tych kwadratów.
W podpowiedziach pole wynosi:338cm kwadratowych a obwód 78cm
Może to dla was proste ale dla mnie trudne

3

Odpowiedzi

2010-02-28T18:46:44+01:00
Narysowane kwadraty tak byle jak ale myślę że dobrze.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T18:47:39+01:00
Prostokąt ułożony z tych kwadratów to 2 kwadraty ułożone obok siebie tak że się łączą tworząc prostokąt
czyli pole tego prostokąta to pole 2 kwadratów czyli 169cm²+169cm²=338cm²

żeby poznać obwód prostokąta musimy znać bok kwadratu
czyli √169cm=13cm

znając bok kwadratu możemy policzyć obwód prostokąta
równy jest on (bok kwadratu+2boki kwadratu+2boki kwadratu+bok kwadratu) 2 boki kwadratu są wynikiem tego że prostokąt jest połączonym kwadratem
czyli:
13cm+2×13cm+2×13cm+13cm=13cm+26cm+26cm+13cm=39cm+39cm=78cm

pozdrawiam ;]

niestety ale pan wyżej (ten z załącznikiem) ma źle
np. błędem jest napisanie że bok jest równy 169:2, nie! bok jest równy pierwiastek z 169 czyli 13
  • cafu
  • Rozwiązujący
2010-02-28T20:44:01+01:00
169cm²+169cm²=338cm²

bok kwadratu
√169cm=13cm

13cm+2×13cm+2×13cm+13cm=13cm+26cm+26cm+13cm=39cm+39cm=78cm
Proszę:)