Prosta teoria, po prostu nie mam czasu, proszę o porządne wykonanie

1. na czym polega przepływ prądu
2. jakie muszą być spełnione warunki, aby w obwodzie płynął prąd
3. rzeczywisty i umowny zwrot prądu
4. co to jest natężenie
5. skutki przepływu prądu cieple itd. (5)
6. wielkości fizyczne

* za podanie jednostek fizyczynych i wszystkich związanych z prądem wzorów na poziomie klasy III gim - zaznaczam naj.

2

Odpowiedzi

2010-02-28T18:55:29+01:00
Skutki przepływu prądu to: świetlny, cieplny, mechaniczny, magnetyczny i chemiczny
natężenie: to ilość przepływających ładunków w danej jednostce czasu
umowny kierunek prądu od bieguna dodatniego do ujemnego
aby prąd elektryczny przepływał musi być źródło napięcia czyli alternatywne i chemiczne
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T18:59:25+01:00
1.Przepływ prądu polega na uporządkowanym ruchu ładunków elektrycznych.
2.Warunki: Istnienie napięcia , obwód elektryczny musi być zamknięty. musi być żróło prądu; np bateria.
3.Umowny kierunek prądu przyjmuje się jako od bieguna dodatniego do ujemnego, rzeczywisty czasami ma daleki związek z umownym.
4.Natężenie-stosunek wielkości ładunków przepływających przez poprzeczny przekrój przewodnika do czasu jego przepływu. I=q/t
5.Skutki przepłyu prądu:
Ogrzewanie,Energia świetlna, ruch= energia mechaniczna
6. IWLEKOŚCI FIZYCZNE
skalarne: energia, masa, czas, ładunek elektryczny, gęstość, praca, moc,
* wektorowe: położenie, prędkość, przyspieszenie, siła,
* tensorowe: tensor momentu bezwładności.