Opisz geneze:
Węgla kamiennego , ropy naftowej, gazu ziemnego, wapienia, soli kamiennej , soli potasowej ... w Polsce !!!

(Jak powstały,Gdzie wystepują/wystepowały i itp :))

Nie z Internetu ( nie raz pozwalam na kopiowanie prac ale nie dzisiaj !!! ) Jesli nie umiesz tego zrobic a chcesz to sprawdź moźe masz to w swojej ksiazce do geo i przepisz :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T16:06:12+02:00
Proces powstanie węgla kamiennegeoo: przekształcenie roślin przez mikroorganizmy w warunkch ograniczonego tlenu, ciśnienia i temp. ( W Polsce na Śląsku ;)

Proces powstawania soli kamiennej: wynik procesu odparowywania mórz i słonych jezior. ( Wieliczka, itd.)

Powstanie ropy naftowej: tak samo jak węgiel... wielkie pokłady roslin, przygniecione i przekształcone przez mikroorganizmy w warunkach ograniczonego tlenu, ciśnienia i temperatury.

Powstanie wapienia: wapień powstał w jurze, w warunkach wodnych (morze, jeziora ze szczątków organizmów) oraz na lądzie ;) ( wyżyna Krakowsko-Częstochowska ird.)

Powstanie soli potasowej: sól potasowa jest rodzajem soli kaminnej, tylko ,że posiada właściwości lecznicze ;)


Mam nadzieję, że trochę pomogłam ;)
9 4 9
2009-10-19T17:27:17+02:00
Wegiel kaminny z obumarlych roslin w srodowisku bagiennym
sol kamienna w wyniku wytracania sie wody morskiej
wapien w wyniku nagromadzenia sie mineralow i materi organicznej na dnie morza
4 4 4