Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T18:59:44+01:00
Cytaty:
Paulo Coelho — Alchemik
Kocha się za nic. Nie istnieje żaden powód do miłości.

Carlos Ruiz Zafón
Ktoś kiedyś powiedział, że w chwili, kiedy zaczynasz zastanawiać się, czy kochasz kogoś, przestałeś go już kochać na zawsze.

Paulo Coelho
miłość po prostu jest. Bez definicji. Kochaj i nie żądaj zbyt wiele. Po prostu kochaj

Woody Allen
Różnica miedzy seksem i miłością jest taka, że seks rozładowuje napięcie, a miłość je wywołuje.

Antoine de Saint
Przyjaźń poznaję po tym, że nic nie może jej zawieść, a prawdziwą miłość po tym, że nic nie może jej zniszczyć.

Przysłowia:
Wszystko ma postać przyjemną, gdy ja z Tobą, a Ty ze mną.

Kochanie gorzej jak więzienie: z więzienia wyzwolą, z kochania nie zdolą.

Kto nie kocha i nie łyka,
istna postać nieboszczyka.

Zakochać się łatwo,
odkochać się trudniej.

Czterech rzeczy trudno zataić:
ognia, świerzbiączki, kaszlu i kochania.

Kochanie i panowanie nie cierpią towarzystwa.

Kiedy cię pocałuję,
trzy dni w gębie cukier czuję.

Pocałunek jest to zapytanie się górnego piętra,
czy dolne jest do zajęcia.

Kto chce kochać cierpieć musi.

Kto kogo miłuje, wad jego nie czuje.

Gdy bieda wchodzi drzwiami,
miłość oknem wylatuje.

zakazany owoc-coś czego nie można ale ejst przez nas porządane
kainowe znamię-znak bratobojstwa(piętno bratobójstwa)
jabłko Adama-grdyka(tego nie jestem pewien)
Sodoma i Gomora-miejsce szczególnego grzechu, rozpusty, wielka awantura
Mam Salomonowy wyrok ale to pewnie to samo co Salomonowy sąd- roztropny i sprawiedliwy wyrok(rozwiązanie)
ciemności egipskie- głębokie ciemności
hiobowe wieści-tragiczne wieści

2 5 2
2010-02-28T19:23:23+01:00
7 cytatów o miłości :
"Miłość jest jak wiatr, raz silniejsza, a raz słabsza."
"Miłość bez wzajemności zawsze jest najsilniejsza."
"Miłość jest to jakieś nie wiadomo co, przychodzące nie wiadomo skąd i nie wiadomo jak, i sprawiające ból nie wiadomo dlaczego."
"Miłość jest męką, brak miłości śmiercią."
"Miłość jest kombinacją podziwu, szacunku i namiętności."
"Miłość to latarnia morska o zmiennym świetle."

11 przysłów o miłości :

Aby miłość trwała przez całe życie, trzeba ją pielegnować starannie jak ogród.
miłość jest ślepa.
kochajmy się jak bracia, rachujmy się jak Żydzi
stara miłość nie rdzewieje
Dosyć ten bogaty, co miłość posiada.
Bez miłości jak bez słońca – przeżyć trudno.
Gdy masz miłość w sercu, stawaj na kobiercu.
Gdzie miłość panuje, tam niewiele brakuje.
W miłości dwie wolności łączą się w jedną słodką niewolę.
I nie miłować ciężko, i miłować nędzna pociecha.

8 związków frazeologicznych

RÓG OBFITOŚCI - Zeus pobłogosławił róg kozy Almatei, który odtąd zapełniał się wszystkim czego zapragnęła posiadająca go osoba. W przenośni oznacza: źródło bogactwa.
STAJNIA AUGIASZA - jedną z 12 prac zleconych Heraklesowi, było uprzątnięcie stajni Augiasza, która nie była czyszczona przez ponad 30 lat. W przenośni oznacza: miejsce szczególnie zaniedbane, zabrudzone.
SYZYFOWA PRACA - król Koryntu, Syzyf, za karę za swoje niecne postępki i chytrość wobec bogów, został skazany na karę wtaczania głazu pod górę, który gdy król znajdował się już u szczytu, staczał się i Syzyf był zmuszony zaczynać swoją pracę od początku. W przenośni oznacza: daremna, żmudna, bezowocna praca.
WEJŚĆ NA PARNAS - górę Parnas uważano za siedzibę poezji oraz muzyki. W przenośni oznacza: osiągnąć sukces, np. literacki lub muzyczny.
WĘZEŁ GORDYJSKI - to już prawdziwa historia - w świątyni Zeusa w Gordion znajdował się kunsztowny węzeł z łyka zamocowany przy wozie. Według przepowiedni ten kto go rozwiąże, miał zostać władcą Azji Mniejszej. Aleksander Macedoński rozwiązał ten problem rozcinając węzeł mieczem. W przenośni oznacza: zagmatwany problem, trudny do rozwiązania, skomplikowana sprawa.
WODA LETEJSKA - nazwa związku pochodzi od rzeki zapomnienia - Lete, znajdującej się w Hadesie. W przenośni oznacza: woda dająca zapomnienie, ukojenie w cierpieniach psychicznych.
Z TARCZĄ ALBO NA TARCZY - pochodzi z Plutarcha. Spartańska matka miała tymi słowami żegnać syna wyruszajacego na wojnę. Dosłownie oznacza to: zwycięż albo zgiń.
POLA ELIZEJSKIE - Były to rajskie pola Hadesu, Arkadia pośmiertna. W przenośni 'przenieść się na pola elizejskie' oznacza: umrzeć.

chyba dobrze buziaczki pozdrawiam.

2 5 2