Odpowiedzi

2010-02-28T18:56:47+01:00
1) Oblicz bok rombu, ktorego przekatne sa rowne 6cm i 8cm, wysokosc wynosi 4,8 cm.

3*3*4*4= bok do kwadratu=25
bok=5cm



2)oblicz pole trapezu, ktorego jedna podstawa ma 16 cm, druga jest o 2,3 cm krotsza od pierwszej. Wysokosc jest rowna 0,25 pierwszej podstawy.

podstawy
16cm
16cm-2,3=13,7

wysokość=0,25*16=4

Pole;
4;2(16+13,7)= 29,7*2= 59,4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T19:02:43+01:00
1)
P=(ah)/2
P=(ef)/2

e=6cm
f=8cm
h=4,8cm
a=?

P=(6*8)/2
P=24[cm^2]

24=(a*4,8)/2 |*2
48=a*4,8 |/4,8
a=10[cm]


2)
P=((a+b)*h)/2
a=16cm
b=16cm-2,3cm=13,7cm
h=0,25*16cm=4cm

P=((16+13,7)*4)/2
P=(29,7*4)/2
P=59,4[cm^2]


(cm^2 to centymetry kwadratowe)