Zad 1.Dom pana nieostrożnego i supermarket znajdują się na terenie zabudowanym. Dopuszczalna prędkość na tym terenie wynosi 50 km/h. Pan nieostrożny odległosc z domu do supermarketu wynosząca 10 km pokonał w ciągu 10 minut. czy złamał przepisy ruchu drogowego ?

zad 2. a)Dłuosc stopy jacka wynosi 25 cm. Jacek w ciągu 12 sekund przeszedł 25 tip-topków. Z jaką prędkoscią w cm/s a jaką w m/s poruszał się Jacek ?


b) Wykonaj odpowiednie pomiary i oblicz, z jaką prędkością poruszasz się, idąć top-topkami ?

3

Odpowiedzi

2010-02-28T20:14:04+01:00
Zad1 tak złamał bo szedł 60 km/h

zad2
25cm:12=2,5cm 2,5cm na sekunde 2,5m/1s
2,5*60=150 150cm na60sekund= 1,5m/1min
3 2 3
2010-02-28T21:45:00+01:00
Zad.1
10km
10 min
10 min * 6 =h
10 km * 6 =60 km
60km/h
Odp: Tak Pan nieostrożny przekroczył dozwoloną prędkość.

Drugiego nie umiem
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T23:43:39+01:00
1. 10km / 10 min =10km / 1/6h = 60 km/h Tak złamał przepisy
2. 25*25cm= 625cm/12s = 52i 1/12 cm/s
6,25m/12s=25/4 * 1/12 = 25/48 m/s
3 1 3