Pierwsza odpowiedz wezme naj
1.suma dwoch liczb jest rowna 50. jedna liczba jest cztery razy wieksza od drugiej. znajdz te liczby.

2. jedna liczba jest o 9 mniejsza od podwojonej drugiej liczby. suma tych liczb wynosi 12. znajdz te liczby.

Tylko prosze was o dokladne zapisanie tego. bo wogole nie rozumiem tego dzieki. pierwsza wezme naj

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-28T19:12:45+01:00
1.
x- pierwsza liczba | 10
y- druga liczba | 40

x + y = 50
4x=y

x+ 4x = 50
y= 4x

5x = 50 /:5
y=4x

x=10
y=4*10

x=10
y= 40

pierwsza lizba wynosi 10, druga zaś 40


2.
x- pierwsza liczba
y-druga liczba

2x=9y
x+y=12

2x=9y
2x+2y=24

11y=24

y=24/11= 2 i 2/11
x= 9 i 9/11
( powinno być w ułamku)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T19:13:22+01:00
1)

x+y=50
x=4y

4y+y=50
x=4y

5y=50
x=4y

y=10
x=40

2)

x+y=12
x=2y-9

2y-9+y=12
x=2y-9

3y-9=12
x=2y-9

3y=21
x=2y-9

y=7
x=5
  • Emmi
  • Rozwiązujący
2010-02-28T19:19:42+01:00
X- pierwsza liczba
y- druga liczba

x+y=50
y=4x
x+4x=50
y=4x
5x=50 / :5
x=10
y=4 razy 10= 40



2.
x- pierwsza liczba
y- druga liczba

x+y=12
2x=y-9
x=y-12
2(12-y)=y-9
24-2y=y-9
-2y-y=-9-24
-3y=-33/:3
y=11
x=1