Krzyżówka z hasłem poświęcona życiu i zasługom Marii Skłodowskiej-Curie

1. Imię męża Marii.
2.Imiona córek Marii
3.Nazwy pierwiastków odkrytych przez Marię.
4.Nazwisko uczonego z którym wspólnie państwo Curie otrzymali nagrodę Nobla w 1903r.
5. Uczelnia na której studiowała Maria.
6. Choroba będąca przyczyną śmierci Marii 4 lipca 1934r.
7. Co było przyczyna śmierci męża Piotra Curie.
8. Marię pochowano wraz z mężem w paryskim ....
9. Kim był z zawodu ojciec Marii.
10. Promieniowanie( tu znaczek afla i beta) i (gamma) to promieniowanie......
11. Jaką porcję radu podarowała Maria Instytutowi Radowemu w Warszawie.

Prosze o szybkie rozwiązanie!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T19:15:40+01:00
1. Piotr.
2. Eve i Irene.
3. Rad , Polon.
4. Henrim Becquerelem.
5. We Francji na Sorbonie.
6. Białaczka.
7. zginął śmiercią tragiczną. Przejechany przez Wóz konny ciężarowy.
8. Panteonie.
9. Był Nauczycielem Matematyki i fizyki.
10. Jonizujące.
4 4 4
2010-02-28T19:18:04+01:00
1. Piotr
2. Ewa i Irena
3. Polon, Rad
4. Becquerel
5. Sorbona (wydział fizyki i chemii Sorbony)
6. Najprawdopodobniej popromienna.
7. wypadek. Został przejechany przez wóz konny.
8. Panteonu
9. Pedagog
10. jonizujące...?
11. 1 gram
6 2 6