Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T19:32:57+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MCH3COOCH3=3*12u+6*1u+2*16u=74u
74g estru-------100%
36g węgla-------x%
x=36*100/74
x=48,6% węgla

mC2H5COOH=3*12u+6*1u+2*16u=74u
74g alkoholu-------100%
36g węgla-------x%
x=36*100/74
x=48,6% węgla

Obydwa związki zawierają taki sam procent węgla (48,6%)
8 4 8
2010-02-28T19:43:11+01:00
CH₃COOCH₃
mcz=3×12u+6×1u+2×16u=74u
%C=36/74×100%=48,65%

C₂H₅COOH
mcz=3×12u+6×1u+2×16u=74u
%C=36/74×100%=48,65%

Odp.Procent masowy węgla w obu związkach jest taki sam.

(36/74 - jest jest ułamek jak by co)
4 5 4