Suma długości krawędzi graniastosłupa prawidłowego trójkątnego jest równa 40,5cm.
Oblicz pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa wiedząc,że wszystkie jego krawędzie mają równe długości.

Proszę pomuszcie mi mam tylko 11 pkp i wam daje prosze :))

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T19:24:27+01:00
Suma długości krawędzi graniastosłupa prawidłowego trójkątnego jest równa 40,5cm.
Oblicz pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa wiedząc,że wszystkie jego krawędzie mają równe długości.


krawędzi jest razwem 9
40,5=9a
a=4,5cm
Pole pow bocznej Pb
Pb=3a*a
Pb=3*4,5*4,5
Pb=60,75cm²
1 5 1
2010-02-28T19:25:11+01:00
Graniastosłup prawidłowy trójkątny ma 3*3 = 9 krawędzi.
Mamy więc
9 * a = 40,5 cm
a = 40,5 cm : 9 = 4,5 cm
h = a = 4,5 cm
Pb = 3*a*h = 3* 4,5 cm * 4,5 cm = 3*20,25 cm² = 60,75 cm²
Odp. Pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa jest równe
60,75 cm².
2 5 2
2010-02-28T20:16:25+01:00
Odpowiedź w załączniku
1 5 1