Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T15:46:39+02:00
Jednym z wątków jest miłość Klary i Wacława. Klara jest bratanicą Cześnika, a Wacław synem Rejenta. Ich małżeństwo jest nie możliwe, ponieważ ich opiekunowie toczą ze sobą spór o mór graniczny. Nie wiadomo kiedy się poznali. Spotykali się potajemnie. Wacław namawiał Klarę do ucieczki z domu, jednak rozsądna dziewczyna nie zgodziła się na to. Postanowili, że o pomoc poproszą Podstolinę, która zaręczona jest z Cześnikiem. Gdy Wacław spotkał się z Podstoliną odrodził się ich romans. Rejantowicz bojąc się zaborczości Hanny uciekł do swojej części zamku. Niedługo po tym Podstolina przeszła na stronę Rejęta i przyjęła jego ofertę ślubu z Wacławem. Gdy Rejentowicz dowiedział się o tym wpadł w rospacz. Udało mu się jednak uciec z pod kontroli ojca i pobiec do Klary. Za przymusem Cześnika wziął z nią ślub. Jednak przymus ten był niekonieczny, bo Wacław kochał Klarę , a Klara jego.

Praca oceniona na 5

masz tutaj chyba wszystko co chciałeś :))
21 4 21
2009-10-19T15:49:08+02:00
W formie równoważników zdań

MIŁOŚC KLARY I WACŁAWA:
1. pOTAJEMNE SCHADZKI W ALTANIE.
2. pLAN wACŁAWA
3. Przekupienie Papkina.
5. Prośba ojca o ślub z Klarą.
6. Odrzucenie prośby i zaproponowanie zamęścia z Podstoliną.
7. Zwabienie Wacława przez Cześnika.
8. Ślub i zgoda.

Mam nadzieję, że pomogłam ;)
14 2 14