Odpowiedzi

2009-10-19T15:54:05+02:00
Tu są odp. do zadania pierwszego http://husaria1.webpark.pl/srodek_bit_hus.htm



a na drugie nie mam
12 2 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T16:41:25+02:00
* maj 1648 Żółte Wody i Korsuń - zadanie klęski Polakom
* wrzesień 1648 Piławce - klęska wojsk Polskich
* wiosna 1648 oblężenie twierdzy Zbaraż - klęska Kozaków (Tatarzy podpisali pokój z Polakami -zdradzili Kozaków)
* czeriwec1648 Beresteczko - 3-dniowa bitwa zakończona klęską wojsk kozacko-tatarskich. Porwanie Chmielnickiego z pola bitwy przez Tatarów.

skutki:
- rozpętanie wojny polsko-rosyjskiej o Ukrainę (Kozacy zawarli z delegacją moskiewskiego Soboru Ziemskiego ugodę. Kozacy oddali w styczniu 1654r. w Perejesławie Ukrainę pod panowanie cara)
- mord Kozaków na Polakach, a Polaków na Kozakach.
- zniszczenia miast, wsi
- liczne grabieże
2 5 2