Jesli na cialo dzialaja sily o jednakowym kierunku i zwrocie, to wypadkowa ma wartosc rowna sumie wartosci tych sil i taki jak one kierunek i zwrot. trzej silacze ciagna ciezki pojazd, dzialajac silami o wartosciach
F¹= 1000N, F²= 1400N, F³=1500N, o jednakowych kierunkach i zwrotach. Oblicz
1) wartosc sily wypadkowej, ktora silacze dzialaja na wozek,
2) wartosc przyspieszenia wozka, jesli jego masa wynosi 1300 kg

2

Odpowiedzi

2009-10-19T15:50:41+02:00
1) sila wypadkowa to 3900 N ( trzeba dodac wszystkie te 3 sily)
2)
m = 1300 kg
F = 3900 N
F = m x a
a = F/m
a = 3900N / 1300 kg = 3 m/s²

Przyspieszenie wozka to 3 m/s²
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T16:02:18+02:00
A) Siłę wypadkową liczy się przez dodanie wszystkich sił czyli w tym wypadku siła wypadkowa będzie wynosić 3900 N
b) masa - 1300kg
F(siła) - 3900 N
a(przyspieszenie) - F:m
a= 3900 N : 1300 kg = 3 m/s2
1 5 1