Do upieczenia chleba użyto 5 prostopadłościennych form o wymiarach 32cm x 25cm x 6cm. Ile należałoby użyć prostopadłościennych foremek o wymiarach 12cm x 25cm x 8cm, aby upiec tę samą ilość chleba?

proszę razem z obliczeniami z GÓRY DZIĘKI :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T19:39:49+01:00
Najpierw obliczmy objętość tych 5 forem;)
5 forem = 5 x (25cmx32cmx6cm) =5x4800cm³= 24000cm³

Ile należałoby użyć prostopadłościennych foremek o wymiarach 12cm x 25cm x 8cm, aby upiec tę samą ilość chleba?
No więc obliczmy teraz objętość tych forem ;)
v=12cmx25cmx8cm=2400 cm³

Teraz dzielimy objętość pierwszych przez objętość drugim i machy odpowiedź na pytanie ;P
24000cm3:2400cm3= 10
Odp. Trzeba by było użyć 10 prostopadłościennych foremek.
1 5 1
2010-02-28T19:52:48+01:00
Cześć :-)
Układam i rozwiązuję równanie (x - szukana liczba foremek)
5 * 32 cm * 25 cm * 6 cm = x * 12 cm * 25 cm * 8 cm
24000 cm^3 = x * 2400 cm^3
10 = x
x = 10
Odp.: Potrzeba 10 foremek.
1 3 1