Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T19:36:40+01:00
X - 0,05x = 258zł
0,95x = 285 | : 0,95
x = 300

x - 0,25x = 300zł
0,75x = 300 | : 0,75
x = 400


43 1 43
  • gumo
  • Rozwiązujący
2010-02-28T19:40:00+01:00
X- pierwotna cena

x*0,75=0,75x

0.75x*0,95=0.7125x taką częścią pierwotnej ceny jest aktualna

x= 285/0.7125= 400

4 3 4
2010-02-28T19:40:23+01:00
285-100%
x-25%
----------
x=7125:100
x=71,25

285+71,25=356,25 zł
356,25-100%
x-5%
--------------
x=1781,25:100=17,82zł

356,25+17,82=374,07 zł

odp. Płaszcz przed obniżkami kosztował 374,07zł
5 4 5