Zad.2 Przekształć wyrażenia

-0,2(-b-1)
-(4x+3-1/2y)
-5(-3a+b-0,7
-(-1/2t-z-6)

zad.5

W pewnej firmie zatrudniającej x osób kobiety stanowią 40% wszystkich pracowników, a 3/5 kobiet to blondynki. Ile blondynek pracuje w tej firmie?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T20:34:42+01:00
Zad5
(x*40%)*3/5
Zad2
-0,2(-b-1)=0,2b+0,2
-(4x+3-1/2y)=-4x-3+1/2y
-5(-3a+b-0,7)=15a-5b+3,5
-(-1/2t-z-6)=1/2t+z+6
1 5 1
2010-02-28T20:36:50+01:00
2
-0,2(-b-1)= 0,2b+0,2
-(4x+3-1/2y)=-4x-3+1/2y
-5(-3a+b-0,7= 15a -5b+3,5
-(-1/2t-z-6)= 1/2t+z+6

x -liczba kobiet
y-liczba blondynek

y=x*40%*3/5=x*40%*60%=x*4/10*6/10=24/100x
y=24%
Odp:W firmie pracuje 24%blondynek
1 5 1
2010-02-28T20:49:10+01:00
Zad.2
-0,2(-b-1)
0,2b+0,2

-(4x+3-1/2y)
-4x-3+1/2y

-5(-3a+b-0,7)
15a-5b+3,5

-(-1/2t-z-6)
1/2t+z+6

bo - * + daje -
+ * + daje +
- * - daje +
Zadanie 5
W pewnej firmie zatrudniającej x osób kobiety stanowią 40% wszystkich pracowników, a 3/5 kobiet to blondynki. Ile blondynek pracuje w tej firmie?

z-wszystkie zatrudnione osoby


40%=zatrudnienie kobiety
3/5*40%=120%/5=24% to blondynki