Ułóż i rozwiąż odpowiednie równania.
a)Jaka to liczba, której 12% wynosi 6 ?
b)Liczbę y zmniejszono o 14% i otrzymano 40,42. Znajdź liczbę y.
c)Liczba o 10% większa od pewnej liczby a jest równa 143. Znajdź liczbę a.
d)Liczba o 110% większa od liczby x jest równa 23,1. Znajdź liczbę x.

3

Odpowiedzi

2010-02-28T19:51:09+01:00
A) 12% - 6
100% - x
600: 12 = 50

b) 100% - y
86% - 40,42
4042 : 86 = 47
c) 110% - 143
100% - x
100*143/110 = 130
d) 210% - 23,1
100% - x

100 * 23,1 \ 210 = 11
50 3 50
Najlepsza Odpowiedź!
  • tkzs
  • Rozwiązujący
2010-02-28T19:52:45+01:00
Jeżeli 12%x = 6 to dzielisz na 12
i 1%x = 0.5 razy 100
100%x = x = 50 :)


x - 14%x = 86%x
jeżeli 86%x = 40.42 to dzielisz przez 86
1%x = 0.47
razy 100
x = 47


x + 10%x = 110%x
110%x = 143 dzielisz przez 110
1%x = 1.3
100%x = 130



x + 110%x = 210%x
210%x = 23.1 dzielisz przez 210
1%x = 0,11
x = 11

i tyle :)
107 4 107
2010-02-28T19:56:14+01:00
A)Jaka to liczba, której 12% wynosi 6 ?
x*12%=6
x*0,12=6
x=6/0.12=50
b)Liczbę y zmniejszono o 14% i otrzymano 40,42. Znajdź liczbę y.
100% - 14% = 86%
86% to 40,42
40,42 : 0,86 = 47
c)Liczba o 10% większa od pewnej liczby a jest równa 143. Znajdź liczbę a.
a*10%=143
a=143/0,1=1430
d)Liczba o 110% większa od liczby x jest równa 23,1. Znajdź liczbę
x*110%=23,1
x=23,1/1,1=21
34 3 34