Odpowiedzi

2010-02-28T19:55:38+01:00
Przyczyny:
1. Podniesienie podatków- bunt uboższych ludzi
2. Wysiedlenie miast
3. Duża ilość nieuprawianych ziem rolnych

tego drugiego niestety nie wiem
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T19:56:30+01:00
1.upadek rolnictwa w wyniku długich lat pokoju i prowadzenia wyłącznie wojen obronnych zmalała liczba niewolników pracujących w rolnictwie),
- brak niewolników wykwalifikowanych, zajmujących się pracą rzemieślniczą,
- porzucanie zawodu przez wolnych rzemieślników,
- upadek handlu (powrót do gospodarki naturalnej),
- wyludnianie się miast,
- ogromne wydatki na armię (która była uważana do rozstrzygania wewnętrznych konfliktów) i utrzymanie dworu
2.Barbarzyńcy ukradli ludziom majątek i zabrali ziemie, poniszczyli wszystko i zabrali niewolników.
2010-02-28T19:59:25+01:00
1. kryzys społeczny i gospodarczy
zmiany w mentalności ludzkiej
osłabienie władzy
epidemie
wojny
2.Barbarzyńcy ciagle najezdzali na tereny cesarstwa.