1.W trojkacie prostokątnym jeden z kątów ma miarę 25 stopni.po ile stopni mają dwa pozostałe kąty:65stopni i 90stopni°,85° i 15°,45° i 90°,35°,45°(proszę z obliczeniami)
2.pole trojkata,ktorego podstawa ma 12 cm,a wysokosc 8 cm jest rowne?
3.długośc dwoch bokow trojkata sa rowne 6cm i 9cm.trzeci bok moze miec dlugosc?
4.marynarze mierza katy za pomoca jednostki kątowej zwanej rumbem.jeden rumb to 11¼°.ile rumbow maja katy wewnetrzne trojkata prostokatnego rowno ramiennego?


rozwiazcie to jeszcze dzisiaj ten kto roziaze pierwszy dostaje naj+punkty i ocene 5:)
Z góry dziękuję

2

Odpowiedzi

2010-02-28T20:50:07+01:00
1)
Trójkąt prostokątny ma sumę kątów 180 a jeden z kątów MUSI mieć 90 stopni.
Skoro jeden ma 90 a drugi 25 to trzeci musi mieć 65.

2)
pole trójkąta = podstawa * wysokość /2
= 12*8/2 = 48

3) EDIT - Nierówność trójkąta – twierdzenie matematyczne mówiące, że dla dowolnego trójkąta, miara jednego boku musi być mniejsza lub równa sumie miar dwóch pozostałych, ale większa lub równa od różnicy ich miar. W obu przypadkach równości zachodzą dla trójkątów zdegenerowanych, czyli mających postać odcinka: jeden kąt ma wówczas 180°, dwa pozostałe 0°.

Teraz masz tu twierdzenie i sam sobie możesz odpowiedzieć!!

4) 90 stopni = 8 rumbów
45 stopni = 4 rumby
45 stopni = 4 rumby
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T20:52:04+01:00
1.
I - 25 stopni
II - 90 stopni
III - 180-(25+90)=180-115=65 stopni

2.
P=0,5ah
P=0,5*12cm*8cm=48cm^

3.
6

4.
90 stopni:11,25 stopnia = 8
45 stopni:11,25 stopnia = 4
8 i dwa razy po 4
2 5 2