Odpowiedzi

2010-02-28T19:57:04+01:00
Polegało to na tym iż na czele tego państwa stał Cesarz
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Arss
  • Rozwiązujący
2010-02-28T20:04:27+01:00
Cesarstwo – ustrój polityczny, który po raz pierwszy został wprowadzony w starożytnym Rzymie przez Oktawiana Augusta. Trwał od 27 r. p.n.e. do 476 r. Nazwa ustroju (jak i słowo cesarz) powstała od imienia Cezara. Epokę tę dzielimy na dwa etapy : pryncypat – do końca III w. i dominat – IV-V w. Ogólnie cesarstwo to ustrój, w którym władzę absolutną ma monarcha, zwany cesarzem. Zazwyczaj rządzi on rozległym terytorium, w którego skład wchodzą królestwa. Obecnie ostatnim państwem będącym cesarstwem jest Japonia.

Proszę o najj . ;)
10 4 10