Oblicz ciężar sond kosmicznych umieszczonych na Księżycu, Neptunie i Jowiszu. Masa jednej sondy wynosi 350kg.
a)Przyspieszenie grawitacyjne na Księżycu wynosi około 1,6 m/s2
................................................................................
b)Przyśpieszenie grawitacyjne na Neptunie wynosi około 12 m/s2
................................................................................
c)Przyśpieszenie grawitacyjne na Jowiszu wynosi około 25 m/s2
................................................................................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T20:16:15+01:00
M=350kg
g=1,6m/s² F=g*m

F=350kg*1,6m/s²=560kg*m/s²=560N
g=12 m/s²

F=350kg*12 m/s²=4200N
g=25 m/s²

F=350kg*25 m/s²=8750N
proszę o naj
2 5 2
2010-02-28T20:19:04+01:00
Księżyc - 560N
Neptun - 4200N
Jowisz- 8750 N
wyszło tak, bo F= m*g
F- ciężar
m- masa
g- przyśpieszenie grawitacyjne
i ciężar podajemy w N ( Niutonach)
:)
2 3 2