Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T20:12:55+01:00
Łańcuszek z wisiorkiem kosztuje 105 zł. Gdyby wisiorek był tańszy o 8 zł, a łańcuszek droższy o 20%, to komplet kosztowal by równo 100 zł. Ile kosztuje łańcuszek i wisiorek?

x-cena wisiorka
y-cena łańcuszka

x+y=105
x-8+y+20%y=100

x=105-y
105-y-8+y+0,2y=100

x=105-y
0,2y=100-105+8

x=105-y
0,2y=3

x=105-y
y=15

x=105-15
y=15

x=90
y=15
1 5 1
2010-02-28T20:15:00+01:00
W - wisiorek
ł- łańcuszek

{w + ł = 105 | - ł
{w - 8 + ł + 0,2ł = 100 | + 8
{w = 105 - ł
{w + 1,2ł = 108
105 - ł + 1,2ł = 108 | - 105
0,2ł = 3 | : 0,2
ł = 15
w + = 105
w + 15 = 105 | - 15
w = 90

Odp. Łańcuszek kosztuje 15zł a wisiorek 90 zł