Odpowiedzi

2010-02-28T20:31:32+01:00
W przyrodzie: CaSO₄
w domu: NaCl
w medycynie: NaCl, lub też gips: CaSO₄X2H₂O
w kosmetyce: K₂(SO₄)*(Al₂)(SO₄)*24H₂O
w rolnictwie: KCl
szkodliwe: HgCl₂
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T20:32:24+01:00
W domu:sól kuchenna – chlorek sodu NaCl
w przyrodzie:FeCl3 – chlorek (III) żelaza
w rolnictwie:HgCl2 – chlorek rtęci: stosowany w metalurgii, do dezynfekcji (antyseptyk), jako katalizator, środek do zwalczania grzybów i chwastów, odczynnik analityczny,
w kosmetyce:MgCl2 – chlorek magnezu
w medycynie:NH4Cl – chlorek amonu (sól amonowa)

sole szkodliwe dla człowieka
sole rtęci, ołowiu, kadmu, miedzi, baru: HgCl2, PbCl2, Pb(NO3)2, CdSO4, CdCl2, CuSO4, CuCl2, BaCl2
w sumie sol kuchenna w dużych ilościach tez jest szkodliwa
4 4 4