1.Ile wynosi liczba mieszkanców azji
2.Wskaz przyklady o;
a)najwiekszej gęstosci zaludnienia
b)najmniejszej gestosci zaludnienia
3.Dla obszarow z zadania 2b podaj czynniki kture stanowia o tym ze ludzie chetnie osiedlaja sie na tych terenach
4.Wakie sa bariery dla osadnictwa w azji
5.Wymien rasy luckie zamieszkujace azje i omow ich rozmieszczenie
6.Wymien najwieksze religie kture narodziy sie w azji.wsasz obszary zamieszkujacych przez ich wyznawców.


1.KONTRASY GESOGRAFICZNE AZJI-opisz

3

Odpowiedzi

2010-02-28T20:43:36+01:00
1. 3,9 mld osób
2a. Bangladesz, Japonia, Indie
b. Mongolia, Kazachstan
5. Rasa żółta- zamieszkuje przede wszystkim Azję wschodnią( Chiny, Japonię, Mongolię) oraz Południowo-Wschodnią( Indonezję, Tajlandię, Wietnam, Kambodżę. Do grupy tej zalicza się także niektóre ludy Syberyjskie, np. Jakutów.
Rasa biała- należą do nich ludy północnej i centralnej Indii, Arabowie, Żydzi, a także Rosjanie.
Rasa czarna- spotkać ich można w południowych Indiach oraz na Sri Lance.
6. Narodził się konfucjanizm oraz szintoizm.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T20:57:28+01:00
1.3,9mld ludzi
2.
a)Bangadesz Japonia Indie(Nizina Chinska, polwysep indyjski)
b)mongolia Kazachstan(Himalaje,pustynia gobi)
3.Ludzie zamieszkują np.w Nizinie Chinskiej poniewaz jest tam dzy dostep do wody odpowiedni klimat lub dobre warunki naturalne. Ludzie niezamieszkuja pustyń ani gór bo w gorach nieda sie budowac i sa slabe warunki naturalne na pustyni jest goraco i przez to niemozna chodowac roslin ani zwierzat oraz jest slaby dostep do wody.
4.Świetlne i termiczne
5.Rasa żółta-zamieszkuja azje wschodnia(Japonie,Chiny,Mongolie)
Rasa czarna-południowe Indie
Rasa biała-poludniowa syberia polnocne i centralne indie
6.Chrześcijaństwo rosja i zach indie
Islam Polwysep arabski zach azja
buddyzm-Chiny
Pozdrawiam donia2111:))

2010-02-28T21:26:36+01:00
1.W Azji mieszka ok.3,9mld ludzi
2.obszary o duzej gestosci zaludnieniaa)Bangadesz Nizina Chinska, nizina i delta Gangesu
b)Himalaje,Wyzyna Tybetanska,wyzyna srodkowo-syberyjska
3.Ludzie osiedlaja sie na tych terenach poniwaz jest tam odpowiedni klimat i dostep do wod. W gorach jest malo wody,trudne warunki do osiedlania,nieodpowiedni klimat
4.swietlne
5.Rasa czarna-południowe Indie
Rasa żółta-zamieszkuja Mongolię,Japonie,Chiny
Rasa biała-poludniowa syberia polnocne i srodkowe Indie
6.Chrześcijaństwo zachodnie Indie i wschodnia Rosja
Islam- Polwysep arabski i zachodnia azja
buddyzm-Chiny
judaizm-Jerozolima
hinduizm- płw.Indyjski
Pozdro ;))