Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T20:15:49+01:00
Dęby rogalińskie położone na terenie Rogalińskiego Parku Krajobrazowego to największe w Europie skupisko pomnikowych dębów. Większość spośród około 2000 rosnących tu drzew to dęby szypułkowe (Quercus robur). Pod ochroną znajdują się wszystkie drzewa o obwodzie pnia powyżej 2 m, w tym także okazy martwe. Najbardziej znane z rosnących tu dębów to występujące obok siebie: Lech (obwód 6,35m), Czech (obwód 7,26m) i Rus (obwód 9,26m). Niedaleko nich znaleźć można też tylko trochę mniej znanego, ale za to bardzo okazałego Edwarda (o obwodzie 6,34m). Rzeczywisty wiek tych drzew szacuje się na 500-700 lat (choć przed przeprowadzeniem badań uważano, że mają nawet ponad 1000 lat).

D DĘBY ROGALIŃSKIE SĄ POMNIKAMI PRZYRODY < ZABYTEK>
44 4 44
2010-02-28T20:19:20+01:00