Odpowiedzi

2009-10-19T16:07:59+02:00
W dwóch wiadrach= 13,5 l.
są 2 wiadra. aby było po równo trzeba podzielić na 2:
13,5 l. /2= 6,75 l.
tyle wynoszą po przelaniu półtorej litra.
więc 6,75l. - 1,5 l.= 5,25 l. i tyle wynosi jedno wiadro przed przelaniem.
a drugie:
13,5l - 5,25 l.= 8,25 l.
Odp: w pierwszym wiadrze jest 8,25 l. a w drugim 5,25 l.

;))
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T16:10:10+02:00
X - pierwsze wiadro
y - drugie wiadro
x + y = 13,5
2x = y + 1,5
x +y = 13,5
2x - y = 1,5
3x = 15
x = 5
Odp. W pierwszym wiadrze znajduje się 5l wody.
2009-10-19T16:14:15+02:00
X- pierwsze wiadro
y- drugie wiadro

x+y= 13,5
y+1,5= 2x

x=13,5 - y
y+1,5= 2(13,5- y)
y + 1,5 = 27 - 2y
3y = 25,5 /3
y = 8,5
x= 5