Kto zrobi??
W czasie kwesty zebrano do puszki 150zł.Wśród zebranych monet była tylko 1 złotówka, a po za tym tylko dwuzłotówki i pięciozłotówki. Ile było pięciozłotówek a ile dwuzłotówek?
Sposobem równań algebraicznych..


Dorota jest cztery razy starsza od Maćka.Za 2 lata będzie od niego trzy razy starsza
a)Ile lat ma Maciek?A ile Dorota?
b)Za ile lat Dorota będzie dwa razy starsza od maćka
Pomocy!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T20:44:55+01:00
1.
x-2zl
y-5zl
nie piszesz ile bylo tych monet ale na jednej stronie znalazlam to zadanie i jest ich 41
ale rozwiaze sama co by nie było

x+y+1=41
2x+5y+1=150

x+y=40
2x+5y=149

x=40-y
2(40-y)+5y=149

x=40-y
80-2y+5y=149

x=40-y
3y=69

x=40-y
y=23

x=40-y=40-23=17
y=23
odp:2zlotowek bylo 17 a 5zlotowek 23
2.
x-wiek doroty
y-wiek macka

x=4y
x+2=3(y+2)

x=4y
4y+2=3y+6

x=4y
y=4

x=4×4=16
z-liczba szukanych lat
16+z=2×(4+z)
16+z=8+2z
-z=-8
z=8
odp:maciek ma 4 lata dorota 16 a dorota bedzie starsza 2 razy od macka za 8 lat
2010-02-28T20:47:36+01:00
A-l. dwuzłotówek
b-l. pięciozłotówek
150=2a+5b+1
2a+5b=149
a+2,5b=74,5
istnieje wiele rozwiązań, np.
a=2 b=29
lub a=7 b=27
musisz jeszcze mieć podaną informację co do liczby monet


4x -Dorota
x- Maćka
Za 2 lata będzie od niego trzy razy starsza
4x+2=3x+6
x=4
a)Maciek 4 lata
Dorota 16 lat
b)
16+a=2(4+a)
16+a=8+2a
a=8
1 3 1