Z 1.
uzupełnij mianowniki ułamków
0,6=trzy ... 0,25=jedna ... 0,05=jedna ...
0,4=dwie ... 0,5=jedna ... 0,004=jedna ...
0,2=jedna ... 0,75=trzy .... 0,008=jedna ...
0,8=cztery ... 0,02=jeden ...
z2.oblicz zamieniając na uł. DZISIETNE!!!
4,25+1¾=
3,6×⅗=
6,5-3½=
2¼:o,3=
zad.oblicz
(8½-4,75):14=
100-12⅔:⅚=
3⅕:48×4⅜=
4,2×2,7:5,67=

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T16:23:36+02:00
Z 1.
uzupełnij mianowniki ułamków
0,6=trzy piąte
0,25=jedna czwarta
0,05=jedna dwudziesta
0,4=dwie piąte
0,5=jedna druga
0,004=jedna dwieście pięćdziesiąta 1/250
0,2=jedna piąta
0,75=trzy czwarte
0,008=jedna sto dwudziesta piata /125
0,8=cztery piąte
0,02=jedna pięćdziesiąta

z2.oblicz zamieniając na uł. DZISIETNE!!!
4,25+1¾=4,25+1,75=6
3,6×⅗=3,6+0,6=4,2
6,5-3½=6,5-3,5=3
2¼:o,3=2,25:0,3=7,5

zad.oblicz
(8½-4,75):14=(8,5-4,75):14=3,75:14=15/4*1/14=15/56
100-12⅔:⅚=100-38/3*6/5=100-76/5=100-15,2=84,8
3⅕:48×4⅜=16/5:48*35/8=7/24
4,2×2,7:5,67=11,34:5,67=2
2009-10-19T16:24:20+02:00
×¾z 1.

0,6=trzy/piate
0,25=jedna/czwarta
0,05=jedna/dwudziesta
0,4=dwie/piate
0,5=jedna/druga
0,004=jedna/dwiescie piedziesiata
0,2=jedna/piata
0,75=trzy/czwarte
0,008=jedna/sto dwudziesta piata
0,8=cztery/piate
0,02=jedna/piedziesiata

z 2.

4,25+1¾=4,25+1,75=6
6,5-3½=6,5-3,5=3
2¼:0,3=2,25:0,3=7,5

zad.oblicz

(8½-4,75):14=(8,5-4,75):14=3,75:14=3¾:14=15/4 x 1/14 = 15/56
4,2×2,7:5,67= 42/10 x 27/10 x 100/567=(42x27)/567=1134/567=2

/= kreski ulamkowe
Co jest zamiast tych kwadracikow ?

3,6×⅗=
100-12⅔:⅚=
3⅕:48×4⅜=