Odpowiedzi

2010-02-28T20:42:07+01:00
"zapuścić korzenie"- przyzwyczaić się do jakiegoś miejsca
np. Karolina tak polubiła Gdańsk, że chyba ma zamiar zapuścić tu korzenie.

"wyrwać z korzeniami"-usunąć, zniszczyć coś doszczętnie
np. Zainstalowałam program antywirusowy, więc mam nadzieję, że wszystkie wirusy w końcu "usunę z korzeniami".
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T20:50:01+01:00
"zapuść korzenie" -to znaczy osiedlic sie na stale (na dlurzej)
"wyrwać coś z korzeniami" -to znaczy pozbyc sie kogos , czegos na zawsze (zapomniec o nim doslownie)
Moja babcia zapuscila korzenie u mnie w domu.
Wczoraj wyrwalem z korzeniami moja stara zabawke robota.

mam nadzieje ze pomoglem :)
3 3 3