Odpowiedzi

2010-02-28T20:33:59+01:00
Curriculum vitae (CV) jest skróconą wersją życiowych osiągnięć i kariery osoby starającej się o pracę.
list motywacyjny jest znacznie rozszerzoną formą uzasadniającą chęć pracy w konkretnej firmie i na konkretnym stanowisku na jakie się aplikuje.
CV często jest pisane od "myślników" lub w równoważnikach zdań, list mot.to krótkie "wypracowanie".
3 5 3
2010-02-28T20:36:37+01:00
List motywacyjny tym sie różni od CV że w nim na końcu motywujemy swoją prośbe-pisezmy dlaczego chcemy dostac pracę o która się ubiegamy. W CV tego nei piszemy-tam są czyste fakty -co kiedy robilismy. Wliście motywacyjnym piszemy swoje zaintreresowania i dlzcego chcemy dostac akurat tę pracę...
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T20:41:57+01:00
Różnica ta jest taka, że curriculum vitae jest to Twój życiorys, czyli zawiera dane osobowe, natomiast list motywacyjny jest pisany w formie podania, czyli dlaczego zależy Ci na danym stanowisku itp. Kolejną różnicą jest to że list motywacyjny zawiera załączniki, natomiast CV nie. List motywacyjny zawiera zwroty oficjalne (typu: "Droga Redakcjo", czy "Szanowny Panie"), a CV nie.