Przy zdaniach prawdziwych P przy fałszywych F:
a) sandr to prawie płaski piaszczystko-żwirowy obszar utworzony przez rzeki górskie
b)kem to pamgórek zbudowany z warstw piasków, mułów i żwirów osadzonych w szerokich szczelinach lądolodu lub między płatami lodu.
c)najwiekszy obszar pokryty lądolodem znajduje sie na antarktydzie
d)w tatrach i sudetach wystepuja lodowce górskie
e)jęzor lodowca to miejsce w ktorym tworzy sie lodowiec
f)akumulacyjnymi formami polodowcowymi są m.in moreny

2

Odpowiedzi

2010-02-28T21:03:13+01:00
A) sandr to prawie płaski piaszczystko-żwirowy obszar utworzony przez rzeki górskie F
b)kem to pamgórek zbudowany z warstw piasków, mułów i żwirów osadzonych w szerokich szczelinach lądolodu lub między płatami lodu. P
c)najwiekszy obszar pokryty lądolodem znajduje sie na antarktydzie P
d)w tatrach i sudetach wystepuja lodowce górskie F
e)jęzor lodowca to miejsce w ktorym tworzy sie lodowiec P
f)akumulacyjnymi formami polodowcowymi są m.in moreny P
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T21:12:58+01:00
A) prawda
b) prawda
c) prawda
d) W Tatrach wsystępują cyrki polodowcowe-doliny..w Sudetach raczej nie
e)FAŁSZ - Jęzor lodowca to:wydłużona, dolna część lodowca, gdzie przeważa proces ablacji, także niewielki, wąski występ czoła lodowca lub lądolodu. Ogromne masy lodu "wylewają" się w dół stoku. Jęzor lodowcowy zazwyczaj jest zakończony rzeką lodowcową.
f)akumulacyjce; wał moreny czołowej czyli PRAWDA