Kilka zadanek z majzy, proszę o rozwiązanie wszystkich, albo przynajmniej 90%.
a)1/2a(a+1) -2(a²/4 - a/2)=
b) 2a(-2)ab²=
c) a²*(-0,5)abc=

Liczę na szybkie i poprawne odpowiedzi. Samych wyników nie uznaję, to muszą być pełne równania+rozwiązanie!:)

3

Odpowiedzi

2009-10-19T16:23:57+02:00
A) ½a² + ½a - (a²/2 -a) = ½a² + ½a - a²/2 + a = 1½ a
b) -4a²b² (nie wiem, jak to mozna inaczej zapisac)

c) -0.5a³bc (jw)
Najlepsza Odpowiedź!
  • kan
  • Początkujący
2009-10-19T16:27:02+02:00
A)1/2a(a+1) -2(a²/4 - a/2)=½a²+½a-2a²/4+2a/2=½a²+½a-½a²+a=
=1½a

b) 2a(-2)ab²=(-4a²)ab²=-4a²b²

c) a²*(-0,5)abc=(-0,5a²)abc=-0,5a³bc
2009-10-19T16:34:37+02:00
A) 0,5a²+0,5-0,5a²+a/*2=
a²+1-a²+2a=1+2a

b)-4a*ab²=-4a²b²

c)0,5a³*abc=0,5ado 4bc