Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-28T21:20:48+01:00
Przykład:
Mamy przedstawić ułamek 0, 33333... = 0,(3), w postaci ułamka zwykłego.
Przyjmijmy: a = 0,3333... i pomnóżmy obie strony równania przez 10 (okresem ułamka jest jedna liczba - 3).
Otrzymamy: 10a = 3,333..., a więc 10a = 3 + 0,333..., czyli 10a = 3 + a.
Obliczamy a z danego równania: 10a - a = 3, to 9a = 3
Ostatecznie mamy: a = trzy dziewiąte = jedna trzecia
4 5 4
2010-02-28T21:25:18+01:00