Odpowiedzi

2010-02-28T21:25:23+01:00
1. HCl → H⁺ + Cl⁻
dysocjacja kwasu solnego, H⁺ - kation wodoru, Cl⁻ - anion chlorkowy
2. 2HCl + Mg → MgCl₂ + H₂
MgCl2 - chlorek magnezu
3.Cl₂ + H₂ → 2HCl
4.S + H₂ →H₂S
H2S - siarkowodór
5.H₂S → 2H⁺ + S²⁻
S²⁻ anion siarczkowy
6.S + O₂ → SO₂
SO2 - tlenek siarki (IV)
7.SO₂ + H₂O = H₂SO₃
H2SO3 - kwas siarkowy (IV)
8.H₂SO₃ = 2H⁺ + SO₃²⁻
9.2SO₂ + O₂ = 2SO₃
SO3 - tlenek siarki (VI)
10. SO₃ + H₂0 = H₂SO₄
H2SO4 - kwas siarkowy (VI)
11,H₂SO₄ = 2H⁺ + SO₄²⁻
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T21:32:39+01:00
A - S
B - H₂
C - H⁺
D - S²⁻
E - SO₂
F - SO₃
G - H₂SO₄
H - SO₄²⁻
I - H₂SO₃
J - SO₃²⁻
K - Cl₂
L - MgCl₂
M - Cl⁻
1. HCl --H₂O --> H⁺ + Cl⁻
2. 2HCl + Mg = MgCl₂ + H₂
3. H₂ + Cl₂ = 2HCl
4. S + H₂ = H₂S
5. H₂S--H₂O --> 2H⁺ + S²⁻
6. S + O₂ = SO₂
7. SO₂ + H₂O = H₂SO₃
8. H₂SO₃--H₂O--> 2H⁺ + SO₃²⁻
9. 2SO₂ + O₂ = 2SO₃
10. SO₃ + H₂O = H₂SO₄
11. H₂SO₄ --H₂O--> 2H⁺ + SO₄²⁻