Odpowiedzi

2010-02-28T21:34:35+01:00
Czasowniki złożone

abfahren
auspacken
abholen
losfahren
zÜruckkommen

Te czasowniki we wszystkich czasach (oprócz prateritum) idą na koniec bez rozdzielania.

W czasie prateritum
Ich KOMME nach hause ZURUCK
Du packen Rucksack aus
Ich hole Kinder aus dem Kindergarten ab
Wir fahren nach Krakow los.
Ich komme nach der Schulle zUruck.
2010-02-28T21:35:26+01:00
Składa się z czasownika podstawowego i z przedrostka, który "wędruje" na koniec zdania.

np.
Abholen-Odebrać Ich holt meine Mutter von Bus ab.
Einladen-Zapraszać Ich laden Karol zu mein Party ein.
Vorlesen-Przeczytać (na głos) Ich lesen ein Poem vor.
Zuruckkommen-Wrócić Ich kommen nach Wien zuruck.
Hinfallen-Upaść Ich fallen hin.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T21:38:51+01:00
Czasowniki rozdzielnie złożone składają się zawsze z przyimka i czasownika. Są połączone. Ale w zdaniach ulegają rozdzieleniu, tzn przyimek ZAWSZE idzie na sam koniec zdania a czasownik zostaje na swoim miejscu, tak jak w normalnym zdaniu.
Np.:
- Ich räume mein Zimmer auf. (aufraumen)------> auf poszło na koniec a czasownik jest na swoim miejscu, tzn zaraz po zaimku (ich)
- Ich nehme meine Freunde mit (mitnehmen)
- Ich komme nach Hause zurück. (zurückkommen)
- Ich spiele Ausflug mit.
- Ich gehe im Theater aus.
4 4 4