Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T21:47:16+01:00
1500 - 100%
1590 - x %

x1500 = 100 * 1590
x1500 = 159000
x= 159000/1500
x= 106

106-100= 6%

Oprocentowanie wynosiło 6%

Metoda "na krzyż"
22 4 22
2010-02-28T21:48:01+01:00
1590-1500=90zł
90zł- zarobione pieniądze

90:1500 * 100%=0,06 *100%= 6%
6% - oprocentowanie(rozwiązanie zadania)
10 4 10
2010-02-28T21:49:32+01:00
W pewnym banku złożono 1500 zł na roczną lokatę. Po upływie roku stan lokaty wzrósł 1590 zł. Oprocentowanie w tym banku wynosiło ?
Oprocentowanie roczne:
1500+(1500*x)=1590
1500+1500x=1590
-1590+1500=-1500x /*(-1)
90=1500x /:1500
0,06=x
Więc sprawdźmy
1500+(1500*x)=1590
1500+(1500*0,06)=1590
1500+90=1590
Oprocentowanie roczne wynosiło 6%
7 4 7