Bardzo prosze o pomoc, poniewaz zalezy mi na czasie:

1.W prostokątnym układzie wspolrzednych dane są punkty:
A-(-1,2) B-(4,-3) C-(-2,-6) D-(0,-1) E-(-4,0) F-(5,5) G-(0,4) H-(1,0) I-(-3,2)

Podaj współrzędne punktów A',B',C',D',E',F',G',H',I' symetrycznych do danych wzgledem początku układu wspolrzednych.

Daje naj... Z gory dzieki za pomoc:)

2

Odpowiedzi

2010-02-28T22:05:15+01:00
A-(-1,2) B-(4,-3) C-(-2,-6) D-(0,-1) E-(-4,0) F-(5,5) G-(0,4) H-(1,0) I-(-3,2)

A'=(1,-2)
B'=(-4,3)
C'=(2,6)
D'=(0,1)
E'=(4,0)
F'=(-5,-5)
G'=(0,-4)
H'=(-1,0)
I'=(3,-2)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T22:07:31+01:00
Punkt Z=(x,y) jest symetryczny względem początku układu współrzędnych do punktu K, gdy K=(-x,-y)
mówiąc krótko maja przeciwne współrzędne (obie)

W prostokątnym układzie współrzędnych dane są punkty:
A=(-1,2) → A'=(1,-2)
B=(4,-3) → B'=(-4,3)
C=(-2,-6) → C'=(2,6)
D=(0,-1) → D'=(0,1)
E=(-4,0) → E'=(4,0)
F=(5,5) → F'=(-5,-5)
G=(0,4) → G'=(0,-4)
H=(1,0) → H'=(-1,0)
I=(-3,2)→ 'I=(3,-2)