W koło wpisano trójkąt równoramienny ABC w którym kąt zawarty między ramieniem trójkąta a jego podstawą ma miarę 45 stopni. Odległość wierzchołka C od boku AB jest równa 3 pierwiastki 2cm.Oblicz długość boku AB tego trójkąta

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T22:11:27+01:00
45(stopni) + 45(stopni) = 90(stopni)
kąt ACB = 180(stopni) - 90(stopni) = 90(stopni)
H = 3√2
odcinek |AS| = odcinek |SH|
punkt S - środek podstawy
czyli
|AB| = 3√2 * 2 = 6√2cm
1 5 1
2010-02-28T22:12:50+01:00
H=3 pierwiastek z 2cm
AB=a=?
alfa=45 stopni
masz dany kąt zawarty między ramieniem trójkąta a jego podstawą i wysokość
z tego wynika że m usisz użyć tangensa
1/2a= połowa podstawy
tg= h/(1/2a)
tg45=(3pierwiastek z 2)/(1/2a)
1=(3pierwiastek z 2)/ (1/2a)
(1/2a)=3pierwiastek z 2
a=2* (3pierwiastek z 2)
a= 6pierwiastek z 2
AB=6pierwiastek z 2
1 1 1