Zad1.
Lecąca,biedronka wykonuje 80 machnięć skrzydełkami w ciągu minuty.Tysięczne machnięcie wykona po:WIEM ŻE WYJDZIE PO 12minutach i 30 sekundach ale jak to obliczyć??
Zad2.
W prostokątnym kawałku blachy o wymiarach 15cm 28cm wycięto otwór w kształcie koła o średnicy 12 cm,a następnie pomalowano tę blachę z obu stron.Pomalowana powierzchnia ma:WIEM ŻĘ WYJDZIE (420-36Pi)cm kwadratowych ALE JAK TO OBLICZYĆ??
POMOCYYY PILNEE DAM NAJLEPSZĄ:)!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T22:13:16+01:00
1,
80--------60sek
1000-----x
x=1000*60/80
x=750 sek
750sek/60sek=12min30sek
2,
15*28=420
Pkoła =π r²
P=π6²
P=36π
jedna strona to 420-36π
z dwoch stron to 2*(420-36π)
3 3 3
2010-02-28T22:17:49+01:00
1. w ciągu minuty macha 80 razy skrzydełkami. Zatem trzeba sprawdzić ile minut jej zajmie wymachanie 1000 razy. Zatem:
1000÷80 =12,5
czyli 12 minut i 20 sekund jej to zamie.


2. Najpierw obliczamy wymiary całej blachy:
P=15 x 28 =420cm²
następnie wymiary Wyciętego koła:
P=πr² = πx6² = 36πcm²
Pole jednej ze stron do pomalowania to pole prostokąta - pole koła
P=420-36πcm²
ale zostało pomalowane 2 strony zatem:
P=840-36πcm²
2 3 2