Odpowiedzi

2010-02-28T22:12:21+01:00
Zadanie można rozwiązać za pomocą proporcji :
x - szukane kilogramy 10% roztworu
9/5% = x/10%
5%x=90% ( procenty się skracają)
5x=90
x=18

5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-28T22:14:13+01:00
M r-r= 9kg
M subst.roz. =?
Cp= 5%

Czyli 5 % z 9 kg roztworu= 9kg * 0,05= 0,45 kg

czyli M subst.roz. = 0,45 kg

i teraz chcemy, żeby r-r był 10%
więc do wzoru dajemy:

10= 0,45 + X/ 9+x * 100%

po przekształceniu wychodzi

10= 45+100x/9+x
10(9+x)=45 + 100x
45= 90x
x=0,5 kg

Czyli 0,5 kg soli trzeba wsypać, żeby uzyskać r-r 10%.
7 4 7