Prosze pomóżcie jak najszybciej ; ]]

Razem z obliczeniami jak można ; ]]

Włącz wspólny czynnik przez nawias:
a) 10x+15y=
b) 8x+6y-4z=
c) 6a+10ab+8ac=
d) 3abc+6acd-9abd=
e) 8x+12x²-16x³=
f) 5x⁴-25x³-10x²=

Uprość ułamki:
a) 4ab+6b²/2b=
b) 6a²+9ab/3a=
c) 8a²b-6ab²/2ab=
d) 5x+15x²/5x³=
e)6c-8x²/4x²=
f) 3x³-6x²+9x/3x=

3

Odpowiedzi

2010-02-28T22:42:50+01:00
1.
a) 10x+15y=5(2x+3y)
b) 8x+6y-4z=2(4x+3y-2z)
c) 6a+10ab+8ac=2a(3+5b+4c)
d) 3abc+6acd-9abd=3a(bc+2cd-3bd)
e) 8x+12x²-16x³=4x(2+3x-4x²)
f) 5x-25x³-10x²=5x(-5x²-2x)


2.Niestety nie umiem przykro mi ale pierwsze gwarantuję na 5+ ;)
Najlepsza Odpowiedź!
  • gudi
  • Początkujący
2010-02-28T22:46:12+01:00
A) 10x+15y= 5(2x+3y)
b) 8x+6y-4z=2(4x+3y-2z)
c) 6a+10ab+8ac=2a(3+5b+4c)
d) 3abc+6acd-9abd=3a(bc+2cd-3bd)
e) 8x+12x²-16x³=4x(2+3x+4x²)
f) 5x⁴-25x³-10x²=5x²(x²-5x-2x)

Uprość ułamki:
a) 4ab+6b²/2b=2a+3b
b) 6a²+9ab/3a=2a+3b
c) 8a²b-6ab²/2ab=4a-3b
d) 5x+15x²/5x³=x+3x²/x³ (nie jestem pewny)
e)6c-8x²/4x²=6c/4x² -2
f) 3x³-6x²+9x/3x= x²-2x+3
1 5 1
2010-02-28T22:46:36+01:00
A) = 5(2x + 3y)
b) = 2(4x+3y-2z)
c) = 2a(3+5b+4c)
d)= 3a(bc+2cd-3bd)
e)= 4x(2+3x-4x(kwadrat)
f)= 5x(l+5x(kwadrat) - 2x)

a)= 2a+3b
b)= 2a+3b
c)= 4a-2b
d)=x(kwadrat do -2) + -3x
e)= 2,5 cx(kwadrat) - 2
f)= x(kwadrat) - 2x + 3