Odpowiedzi

2010-02-28T22:50:36+01:00
-podpora dla lisci lub kwiatów
- transportuje wode i substancje odzywcze po roślinie
-gromadzi wode [kaktus]
-magazynuje substancje pokarmowe [ kłacze i rysa ]
-słuzy do rozmnażania wegetatywnego
-pełni funkcje czepną [ winobluszcz , winogromo mowiac jasniej]

2 2 2
  • alak
  • Rozwiązujący
2010-02-28T22:53:06+01:00
Podtrzymywać liście kwiaty owoce
magazynmować sole mineralne wodę np kaktus
bierze udział w fotosyntezie
transportuje produkty fotosyntezy
służy do rozmnażania wegetatywnego
jest miejscem od\sadzenia liści
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T22:53:54+01:00
Łodyga spełnia różne funkcje:

- spichrzową np. bulwa ziemniaka
- czepną np. u winorośli wąsy
- asymilacyjną np. u kaktusa
- służyć może także do wegetatywnego rozmnażania poprzez bulwy, kłącza, rozłogi, rozmnóżki czy pędowe sadzonki.
- gromadzi wodę np. kaktus
61 1 61