Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T23:02:07+01:00
Z twierdzenia Pitagorasa
10²+x²=(x+2)²
100+x²=x²+4x+4
4x=96
x=24
dłuższa przyprostokątna ma długość 24,
a przeciwprostokątna 24+2=26
2 5 2
2010-02-28T23:06:04+01:00
A²+b²=c²
a²+10²=12²
a²+100=144
a²=144-100
a²=√44



nie wiem czy to dobrze rozwjązałam
3 1 3
2010-02-28T23:07:58+01:00
DANE:
10cm-- krótsza przyprostokątna
x-- dłuższa przyprostokątna
x+2-- przeciwprostokątna

10² + x² = (x+2)²
100 + x² = x² + 4x + 4
x² - x² - 4x = 4 - 100
-4x = -96 /×(-1)
4x = 96 /÷4
x = 24

przeciwprostokątna: x + 2 = 24 + 2 = 26

Pozdrawiam ;)
1 5 1